Med en bok vid min sida

2008-10-05 @ 20:40:58
Lite halvdålig uppdatering jag vet! Ändå anledningen till att jag uppdaterar just nu är för att jag anser att Karen Blixens roman eller vad den nu än är "Den afrikanska farmen" (även gjord som film med titeln "Out of Africa eller "Mitt Afrika") är överskattad. Egentligen är det inte boken det är fel på, Blixen är en fantastisk författare. Men någonstans där mitt i allt inser man att 93 sidor beskrivning om en farm vid Ngong berget är lite mer än vad en pluggtrött 16åring orkar med. Självklart ska jag plöja mig igenom sidorna för att undvika en utskällning imorgon, eller ännu värre: en följdfråga. Matten blir dock lidande, men som tur är har jag stödmatte. Ja just det, ni läste rätt: stödmatte, jag är helt såld på detta koncept. Det man inte förstår under lektionerna (som tyvärr har resulterat i en hel del för fröken Andersson) kan man bara gå och få förklarat efter lektionstid hos en underbetald mattenörd som fullkomligt älskar att förklara hur man gör för att lösa ut x ur paranteser (okej, det vet jag faktiskt hur man gör. kom inte på något bättre exempel).

Vad jag dock ser fram emot något enormt är en helg i Göteborg boendes hos våra kära Frankrikevänner Annie&Astrid. Som ni nedan ser är man bjuden på middag hos Annie I suppose, temat är dock lite skrämmande. Men vi får väl se vad vi kan hitta på, kanske bara ska gå ut på Landskronas gator för lite inspiration? Nej, nu ska vi inte vara sånna. Ska bli väldigt trevligt!




Nu ska jag återgå till en helt breathtaking beskrivning av ett rådjur som har pågått i ungefär 5 sidor. Spännande det där vet ni!

/ Emilia

Kommentarer
Postat av: melina

DU ÄR BRRRRRRRRRRRRABÄTTREBÄST!

2008-10-06 @ 13:59:59
URL: http://melinaa.blogg.se/
Postat av: annapanna

ska bli kul , kul , kul ! (:

2008-10-06 @ 15:25:45
Postat av: Linnea

Emilia!!! :D ett inlägg, wihu! ;) saknar dig!

2008-10-08 @ 15:47:38
URL: http://somensommarnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0