29/5-08

2008-05-29 @ 20:40:25

SCHOOL'S OUT (eller ja, halvt)

Nu är det klart, skolan är nästan över. Jag är helnöjd med mig själv och nu ska jag skaffa mig ett liv och ni kommer få sluta läsa om min skitskola i min underbara blogg som jag ska uppdatera ännu flitigare nu! Såvida jag inte hittar nåt annat att spendera min tid på. Jag har precis kommit hem från en sommarkonsert med kulturskolan, and oui! I'm a bandgeek. Jag spelar tvärflöjt och har gjort det nu ett tag, närmare bestämt i 8 år kom och min lärare fram till i går. Det gick helt okej, spelade inte fel eller sådär. Dock var där några ungar som höll på att ha ihjäl publiken samt förstöra deras instrument med deras musik. Det var fruktansvärt att lyssna på! Kunskapsskolans stora talang Sofie Edlund (Larsson?) spelade piano, det var väldigt vackert måste jag säga! Satt där och kände mig väldigt känslosam, fråga mig inte varför men det kändes som att sommaren var påväg för det var avslutning där och snart slutar allt...Skolan, träningen och sommaren tar vid. Känns lite så sorgligt men ändå himla bra!


 Emilia by the piano!! Och ja, med sin fina flöjt i handen :)


image31

Det snälla cabaret-uppvisnings-gänget på stora mattan och vilar sig efter ansträngande dag och dans.
Ni är bra tjejer!


Igår idag och imorgon...alla har en sak gemensamt, de innebär cabaret träning med hela uppvisningsgruppen som är såååå lovely. Alla är så produktiva och alla går verkligen in för det gemensamma målet att vi ska ha en bra cabaret. Om ni känner av ironin så är ni duktiga, för det är just vad det är! Ingen vill samma sak och alla hackar på alla. Det är hemskt, men det ska nog bli bra i slutändan! Just nu sitter jag och hjälper Robin med hans steg 30 i engelska, jag får nog aldrig nog av skolan men ja, jag är på bra humör idag. Skulle gärna vilja höra deras redovisning imorgon. Men det förslaget var inte så uppskattat. Ska nog kunna smöra mig in hos Maria, det är kul och lyssna på folk som pratar engelska. 


 Work it Elin, go go!
 Vad cabretgänget gör när de egentligen skulle bruka allvar och öva på sina moves!
 Nu så! Här är vi igång på riktigt, avslöjar inte numrets titel. Det blir en överraskning, alla är SÅÅÅ förväntansfulla jag vet!!
 Slappgänget ;) De kom igång senare :) Fast jag måste erkänna att mattan är riktigt bra alltså!
 Slutligen en avslutande bild med namnet på Sveriges underbaraste rockband. Vi älskar er!



So long!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan!
Tack! De pluggarna är köpta på Fait heter affären.. Vet inte hur vanlig den är men. Det finns lite överallt att hitta. :) Dock lite dyra, men det är de ju värda! ;)

Ha det fint!
Kram

2008-05-29 @ 21:50:00
URL: http://emmafransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0